Automobily/Cars

stars

ŽHAVÝ DRAGSTRIP

 

Chrom & plameny, cislo 93

 

stars

ŽHAVÝ DRAGSTRIP

 

Chrom & plameny, cislo 93

 

Letos v červnu se v německém Finowfurtu konal již 25. „RACE 61“. Reportáž z této akce přináší listopadové vydání časopisu Chrom&Plameny – za pár dní sice vychází vydání vánoční, ale kdo by měl zájem, „pětka“ je stále ještě k mání na benzínových stanicích i novinových stáncích! 🙂

 

 

stars

Jan Holakovský, Hot Rod
a Bratrstvo Kočičí pracky

 

 

Na letošním Hillbillies Party jsem stejně jako loni obdivoval krásný Hot Rod, který měl na chladiči Ježka v kleci a na dveřích namalované Bratrstvo kočičí pracky. Navíc v oknech byly vylepené stránky z komiksu Rychlé šípy a na palubní desce byl originál podepsaný Marko Čermák, tvůrce kreseb tohoto ikonického časopisu. Takový krásný autíčko má svůj příběh a tak jsem počkal na majitele pana Jana Holakovského a zeptal se ho jak to má s Mirkem Dušínem a Dlouhým Bidlem.

 

Jak vznikne takový krásný autíčko? Náhodu najdete karoserii a chcete do ní dát originální díly a postavit na kola původní model jen víc nadupanej pro Hot Rod a srazy, nebo cíleně hledáte určitý model a když se Vám to podaří, začíná práce s hledáním původních součástek a pak nekonečná práce to dát dohromady? Je to Váš první postavený vůz?

Ano, je to můj první pokus, o kterém jsem léta přemýšlel. Určitě jsem věděl, co hledat za model, a to bylo dvoudvéřové auto do roku 1934. Podařilo se mi ho najít ve Slaném.

 

 

Má stavba aut pro Hot Rod nějaká pravidla (objem, váha, vybavení) a dá se hodinově vyčíslit, kolik na to strávíte času a kolik do toho vrazíte peněz?

V podstatě stavba hotrodů žádné pravidlo nemá. Je to vždy odraz stavitele. Hotrod tady byl už od doby, kdy vznikala první auta. Mnoho majitelů se v nich šťouralo a neustále se je snažilo vylepšovat. Krásný příklad „hotrodingu“ v Čechách je příběh hraběte Saši Kolowrata, který jel svým vozem v roce 1909 do Francie na závody. Vlak, který vezl jeho závodní auto však nedorazil a hrabě v touze závodu se zúčastnit za každou cenu, odstrojil vše, co šlo ze svého cestovního vozu, aby jej maximálně odlehčil. A to za posměchu všech závodníků. Jaké asi bylo jejich rozčarování, když Kolowrat závod se slávou vyhrál…

V USA se za klasiku považuje Ford z roku 1932 Deuce Coupe. Samozřejmě řádně očesaný od všeho zbytečného. Prvně se název Hot Rod začal používat po 2. světové válce, kdy se kluci vrátili z války. Byli zvyklí používat špičkovou techniku té doby, proto chtěli dopravní prostředek, který bude jezdit hodně dobře a ukrutně rychle. Nemaje peněz, hledali stará auta, snižovali jejich váhu a montovali motory V8 s co největším obsahem. Dokonce to zašlo až tak daleko, že si i automobilky začaly všímat upravených hotrodů, které byly mnohem rychlejší než jejich nově vyrobená sériová auta. Později začaly kopírovat tyto stavby a vznikala dnes kultovní přemotorovaná auta, jako např. Corvety, Chargery, Chalengery a Mustangy…

Hotroda jsem potřeboval mít za každou cenu. Hodiny ani peníze jsem nepočítal. Člověk prostě musí hořeti. Stavba trvala asi tři roky.

 

 

Už na první pohled je to osobní výpověď o Vás. Byl to záměr již na samotném začátku věnovat ho tematicky Jaroslavu Foglarovi, nebo jste až na konci hledal nějaký punc originality, který byste mu vtisknul a vzpomenul si na svoje dětství?

Nápad s motivem Bratrstva vznikl během stavby. Chtěl jsem amerického hotroda, ale cítil jsem, že mu musím vtisknout něco ryze českého. Rychlé šípy byla od dětství moje srdcová záležitost. A navíc doba výroby auta a první vydání Rychlých šípů se k sobě časově hodně blíží.

Stejně jako já jste asi i Vy v dětství četl sešity Rychlé šípy. Proč jste si vybral zrovna Bratrstvo kočičí pracky. Byl pro Vás Mirek Dušín moc kladný a proto i méně sympatický? Co Vám dali Rychlé šípy pro život?

Neupírám klady a čestnost Rychlým šípům. Ale mě vždy víc bavili záporňáci. Jak by napsal Jaroslav Foglar „hoši nehezkého a tvrdého vzezření“. Na druhou stranu Bratrstvu nebo Mažňákovi by se takový vehikl určitě také zamlouval.

 

 

Na kresbě na dveřích máte podepsaného Marko Čermáka, který Rychlé šípy kreslil. To je opravdu jeho výtvor nebo se tam jen podepsal? Kde Vám to kreslil a neposlal Vás s tím do háje, když jste ho o to požádal?

Malby na dveřích jsou opravdu autorské od Marko Čermáka. Čehož si nesmírně vážím, Marko je pro mne legenda. Nebylo zrovna snadné ho přesvědčit, aby mi dveře pomaloval. Pomohla mi však jeho paní, která to vše domluvila. Podmínkou bylo, že si dveře vynesu do jeho srubu v Brdech. Tak jsem je vzal na ramena a vydal se do lesa.

Máte ho i podepsaného na palubní desce. Došlo k nějakému oficiálnímu křtu auta a svezl jste ho v něm, nebo on sám ho řídil? Jméno Rychlonožka by bylo pro Hot Rod docela trefné, ne? Máte uvnitř na zrcátku pověšenou kočičí pracku pro štěstí?

Ano, podpis jsem získal až dodatečně. Asi po pěti letech jsme se domluvili, že se potkáme. Byl jsem před schůzkou nervózní. Vím, že auta nemá rád, natož nějaké oficiality. Tehdy ho měl vidět poprvé. V domluvený den jsem dojel opět k lesu a Marko vyšel z houští. Jeho tvář se rozesmála a já viděl, že je s celkovým dojmem spokojený.

V autě vozím jen žlutý špendlík. To pro případ, že bych chtěl vejít do Stínadel.

Na přední kapotě máte Ježka v kleci. Je to dřívější originál koupený v obchodě nebo jste ho vyrobil sám? Podařilo se Vám ho někdy z klece vyndat a neptají se Vás obdivovatelé „Co to je na tý kapotě“, protože už vůbec netuší, co Ježek v kleci byl?

Ježka jsem koupil na burze. Je vážně funkční.

 


Na obrázku se usmívá hrdý majitel HotRodu „Ježek v kleci“ 🙂

 

V oknech máte stránky Rychlých šípů, které vycházely na konci 60. let. Když byste porovnal počet lidí, kteří se Vás ptají, na Bratrstvo a Rychlé šípy a co to bylo a na ty, kteří s Vámi nostalgicky zavzpomínají, k jakému výsledku dospějete?

Je to tak 50 na 50. Nejvíc mi ale těší, když si komiks pročítají děti. Když neví, o co jde, poňoukám je, aby si příběhy pana Foglara vyhledaly, že toho určitě nebudou litovat.

Na ventilcích máte hrací kostky, uvnitř sedadla z amerického bombardéru. Jak se na Vás dívali na STK? A stopla Vás někdy policie spíš jen ze zájmu, než kvůli pokutě?

Ano, to se stává, že se Policie se mnou dá do řeči a chtějí se jen podívat. Víc mě ale pobaví, když autu mávají rozesmátý starý báby.

Jezdíte s ním i do práce nebo do krámu, nebo jen na závody a na srazy? Budete stavět něco dalšího, nebo přijde na řadu tleskačovo létající kolo?

Ano, pro rohlíky s Ježkem jezdíme. Svého času jsem vozil i děti do školky, což s nelibostí komentovalo nemálo uvědomělých matek.

Pár projektů se tvoří. Létající kolo by byla pecka, ale tleskačův plán se znehodnotil, když tajemný EM spadnul do stoky a upustil ukradený hlavolam Ježka v kleci…

Moc děkuji za rozhovor.

Pro Rockabilly CZ
Vítek Formánek (Foto: autor)

P.S.: Tento Hot Rod si „zahrál“ také v klipu kapely Slapdash rockabilly 🙂

 

stars

 

Zlatý bandita v Chromu a plamenech

 

Chrom & plameny, cislo 79

Aktuální číslo CHROM&PLAMENY č.79 (03/20) je už týden na stáncích. Skočte si pro něj!

Tady je malá ochutnávka z jeho obsahu:
• ZLATÝ BANDITA – PONTIAC FIREBIRD TRANS AM 1978
• CHROM AKTUALITY (NOVINKY, TIPY A TRENDY)
• VÝROČÍ & MUZEA
• …PROSTĚ PINKY – CADILLAC COUPE DE VILLE 1958
• AMERICAN MARKET & KOMIKS #3
• DRIVE-IN CINEMA – CHRISTINE (1983)
• GO WEST AGAIN! III. REDAKČNÍ VÝPRAVA NA LEGENDÁRNÍ ROUTE 66 – 9.DÍL
• SOUKROMÁ A FIREMNÍ INZERCE
• PLAKÁT 1 – MERCURY COUPE CUSTOM 1940
• PLAKÁT 2 – PONTIAC FIREBIRD TRANS AM 1978
• KONEČNĚ ZA VOLANTEM – TEST CORVETTE STINGRAY C8 2020
• NOVÁ CORVETTE S NEBEM NAD HLAVOU – CHEVROLET CORVETTE C8 CONVERTIBLE RETRACTABLE 2020
• DIXIE-LAND – HUDBA PRO VAŠE AUTORÁDIO (KDYŽ NASHVILLE VÁLČIL S VIREM ANEB COUNTRY MUSIC V ČASE PANDEMIE)
• TERMÍNY & POZVÁNKY (KALENDÁŘ AKCÍ)
• FORD EXPLORER – 30 LET A 6 GENERACÍ
• BEACH PARTY – HISTORIC NORTH TURN LEGENDS BEACH PARADE (USA)
• DINE IN STYLE – CHROME-DINER, LENSAHN (D)
• VAŠE AMERIKY – ŽIVOT NA KOLECH (NEEDLE HARLEY)
• LISTÁRNA
• SOUTĚŽ – POZNEJ AUTO
• NOČNÍ MŮRA – MERCURY COUPE CUSTOM 1940
Více informací najdete na internetových stránkách časopisu CHROM & PLAMENY.

 

stars

UNIVERZÁLNÍ VOJÁK

Chevrolet Express: automobilový dinosaurus, který vás nikdy nenechá ve štychu

Používají ho podnikatelé a autodopravci ve městech, řemeslníci na venkově, indiáni v horách, rodiny k cestě na dovolenou nebo businessmani jako pojízdnou kancelář, ale v hojném počtu také tajné služby, a dokonce i vláda USA. Chevrolet Express je absolutně univerzální auto!

 

Chevrolet Express

 

Když se podíváte na aktuální model a srovnáte ho s modelem roku 2003, nevšimnete si žádné změny. Express se za 16 let vzhledově opravdu nezměnil. Je to pořád ta stejná dodávka s karosérií ve tvaru krabice se zaoblenými rohy a přiznanými venkovními panty u bočních dvoukřídlých dveří. A nejen to. Od své předchozí generace vyráběné v letech 1995–2002 se liší pou-ze delším předkem a faceliftovanou maskou, takže tohle auto existuje bez zásadních změn celých 23 let!

Celý článek si můžete přečíst na webu časopisu CHROM & PLAMENY.

 

stars

1st VETERAN US CAR CLUB PRAHA ČR
KDO JSME MY..

Při nahlédnutí do inzerce jednoho motoristického časopisu je k vidění slogan “My jsme Mustang Riders – Kdo jsi ty?” To inspiruje k odpovědi do veřejného prostoru.

1st VETERAN US CAR CLUB PRAHA ČR je zapsaným spolkem vlastníků amerických historických vozidel se sídlem v Praze a působnosti po celé České republice. Z volného sdružení z druhé poloviny devadesátých let, se klub stal v roce 2002 samostatnou právnickou osobou (IČ 26588421). V té době byly vyzvány všechny kluby US Cars, které byli veřejně známé, aby klub následovali a iniciovali jsme založení AKAV ČR (Asociace klubů amerických historických vozidel). Tuto jsme převedli do FKHV ČR (Federace klubů historických vozidel).

Byla to historická příležitost, která se jen tak neopakuje. Bohužel nebyl čas podrobně prozkoumat, kdo je kdo a některé z těchto klubů nepochopily základní smysl dění – sdružovat se za účelem uchování a provozování historických amerických vozidel.

Členem našeho spolku se tedy může stát pouze vlastník amerického vozidla vyrobeného před třiceti lety. Členy přijímá hlasováním výbor klubu, který zasedá každou první středu v měsíci od 18 hodin, nyní je to v restauraci “U Rozcestí” na Praze 5 – Slivenec, K Lochkovu 377/22. Podrobněji viz Stanovy klubu na internetových stránkách klubu. Každoročně pořádáme výroční členskou schůzi, která volí orgány klubu se čtyřletým mandátem. Výbor volí ze svého středu presidenta spolku. V současné době je jím pan Zdeněk Košárek. V orgánech klubu je krom dvou pokladníků logistik, právník a předseda KLTK (Klubová testovací komise na určování původnosti historických vozidel). Od ní se – v případě že neví – vlastník přesně dozví co má za “ameriku” – typ vozidla, motoru, modelu, provedení, technické údaje, včetně historie značky aj. Navíc dostane doporučení, jak si poradit se základní údržbou a provozem.

 

1st VETERAN US CAR CLUB PRAHA ČR

 

Standardem je vysoká účast na všech aktivitách klubu. Veškerá práce pro klub je dobrovolná a neplacená. Náklady na činnost jsou hrazeny z příspěvků a sponzorských darů. O naše aktivity se hojně zajímají různá média – od tištěných periodik až po rozhlasové a televizní stanice. Mnohokrát jsme vystavovali např. v rámci Retro Prague, v PVA Letňany, pořádáme svoje akce, kde usilujeme především o kvalitu, nikoli kvantitu. Návštěvnost veřejnosti se počítá na tisíce.

V naší činnosti se hlásíme k ideálům FIVA (celosvětově uznávaná organizace zabývající se historickými vozidly). Členská základna klubu se časem obměňuje, někteří nevydrželi, někteří zesnuli. Na ty s pohnutím stále vzpomínáme, v několika případech jsou jejich potomci dále členy klubu. Stále přicházejí noví s úžasnými “amerikami” zlatého období US Cars. A to leží v historii. To jsme my – 1st VETERAN US CAR CLUB PRAHA ČR.

 

stars

13. PRVNÍ JARNÍ BUBLÁNÍ
Český klub majitelů amerických automobilů ve spolupráci s časopisem Chrom & Plameny vás zvou na první sraz US cars v roce 2017. Vítany jsou ameriky všech ročníků a kategorií.

13. PRVNÍ JARNÍ BUBLÁNÍ

PÁTEK 21. DUBNA 2017

příjezd do areálu možný kdykoliv po 13. hodině
18:30 – 19:30 večeře v hotelové restauraci
19:30 – 20:30 registrace účastníků v boční části restaurace
20:30 – 00:00 tradiční promítání dle vašeho přání, buď oblíbený film „Robbie Coltrane o motoru V8“ nebo záznamy ze starších srazů
01:00 – zavírací hodina v restauraci
01:00 – 06:00 večerní klid

SOBOTA 22. DUBNA 2017

08:00 – 09:30 snídaně pro páteční účastníky
08:00 – 11:00 příjezd sobotních účastníků
12:00 – 13:00 oběd v hotelové restauraci
14:00 – 15:30 vyhodnocení soutěží a předání pohárů majitelům oceněných amerik
15:45 formování vozů na vyjížďku
16:00 odjezd na vyjížďku (cíl vyjížďky: Zruč nad Sázavou)
18:30 návrat do rekreačního areálu Jizbice pod Blaníkem
19:00 – 20:00 večeře v hotelové restauraci
21:00 – 00:00 oldies & rockotéka DJ Mescalera
01:00 – zavírací hodina v restauraci
01:00 – 06:00 večerní klid

NEDĚLE 23. DUBNA 2017

8:00 – 10:00 snídaně
do 12:00 opuštění areálu

Sobotní den bude moderovat a staré fláky vám pouštět „starý známý“ DJ Mescalero

stars

14. HEADBANGING

Finsterwalde 2014

Je to rezatý, dělá to rambajz a je s tím veselo. Tak zní nadpis říjnové reportáže, který na svých internetových stránkách uveřejnilo Radio Dixie, rádio „na vlnách Ameriky“.
Redaktoři tentokrát navštívili již čtrnáctý ročník závodu Hot-Rodů na 1/8 míle v německém Finsterwalde. Jaký byl letošní Headbanging – Authentic Hot Rod Races Finsterwalde 2014 si můžete přečíst na zde.

stars

10. PRVNÍ JARNÍ BUBLÁNÍ

Jizbice 2013 Jizbice 2013

Když jsme v roce 2004 s kolegou Milanem Prchalem hledali vhodný areál pro pořádání jarních klubových srazů, podařilo se nám to, v co jsme už ani nedoufali. Po opakovaném procházení mapy všech kempů v ČR a osobní návštěvě mnoha z nich, jsme nakonec objevili místo, které nejen že splňovalo všechny naše požadavky, ale navíc bylo tak trochu jiné než ta ostatní. Jizbice pod Blaníkem je totiž opravdu jiná. Není to kemp ani klasické ubytovací zařízení, ale lesní rekreační areál s hotýlkem a chatičkami. Ukázalo se, že jizbický areál je přesně to, co jsme hledali, a líbí se nejen nám pořadatelům, ale hlavně návštěvníkům našich setkání, a o to nám šlo nejvíc.

Při pořádání prvního ročníku v roce 2005 by nás však ani ve snu nenapadlo, že se z této zprvu malé klubové akce stane tradiční a poměrně velký sraz amerik. Vždyť poprvé do Jizbice dorazilo sotva 60 aut a necelé tři stovky lidí. V dalších letech se počty každoročně zvyšovaly a zatím o rekordním ročníku 2012 nás poctilo svou návštěvou téměř 400 amerik. I přes tento velký rozmach si “První jarní bublání” dokázalo zachovat svou přátelskou až rodinnou atmosféru, a to hlavně díky vám členům klubu a všem ostatním pravidelným návštěvníkům.

Těch deset let uteklo jako voda a my vás letos zveme na již jubilejní 10. První jarní Bublání do Jizbice pod Blaníkem. Těšit se můžete na páteční kvíz a promítání, sobotní představení nejzajímavějších vozů, soutěže o poháry i spoustu cen a také na spanilou jízdu do Zruče nad Sázavou. Akci bude již tradičně doplňovat bohaté cateringové zázemí.

Sraz je přístupný nejen pro členy klubu, ale pro všechny majitele a přátele amerických automobilů všech ročníků a kategorií, a také pro širokou veřejnost. Všichni jste zváni a vítáni 🙂 Těšíme se na vás!

Petr Bellinger

Informace o celé akci nejdete zde.

stars

Chrom & plameny 01/14

Je tu první letošní vydání časopisu Chrom & plameny – časopisu o amerických automobilech.
Kromě tradičních rubrik jako jsou Novinky, Termíny & pozvánky, nebo Vaše ameriky, si zde můžete přečíst např. o novém Pony (představiteli nové generace Fordu mustang), dozvědět se jak dopadl souboj mezi Cadillacem Eldorado Convertible a Lincolnem Continenta Mark V, nebo o nejdůležitější události automobilového průmyslu – veletrhu asociace Speciality Equipment Market Association (SEMA). Více informací o aktuálním vydání ZDE
Chrom & plameny lze zakoupit na čerpacích stanicích a novinových stáncích.

Rockabilly

stars

 

DODGE CHARGER R/T 1969

Podepsáním kupní smlouvy nezačíná jen jízda, srazy, cruising a sbírání pohárů. Skoro všichni chceme znát detaily a podrobnosti ze života naší nové akvizice, a tak se většinou pustíme do pátrání, srovnatelného snad jen s dedukcemi poručíka Columba. Spolu se vydáme po stopách minulosti supersportovního Chargeru a pojedeme ze Švýcarska přes Německo až do Nizozemí, abychom byli svědky jeho znovuzrození z podoby odstrojeného skeletu a plné garáže dílů.

Nejen plakát DODGE CHARGER, ale i kalendář akcí, fotografie ze srazů, historické i současné fografie hotrodů a „amerik“ atd. najdete v říjnovém vydání časopisu Chrom & plameny.

DODGE CHARGER R/T 1969

stars

 

4. ročník Lucky Cruisers Weekend

Časopis Chrom & plameny letos v červnu uspořádal už čtvrté setkání detroitského železa v autokempu Konopáč. 440 amerických aut z 50. až 70. let, dobové oblečení, pin-upky, rockabilly a rock´n´rollové kapely, autokino, večerní „cruising“…

Obsáhlou reportáž o celé akci najdete na stránkách srpnového vydání časpisu Chrom & plameny (04/13), ale na fotografie, plakát a informace o příštím ročníku se můžete podívat hned, na internetových stránkách Lucky Cruisers Weekendu.

Lucky Cruisers Weekend

stars

 

Svět amerických aut!

Časopis Chrom & plameny kromě nových internetových stránek, které zprovoznil letos v červenci, také pravidelně informuje pomocí sociální sítě Facebook o tom, co můžete najít v jeho dalším vydání…

V srpnovém vydání se můžete dočíst o víkendu šťastných křižníků, o českém Finsterwalde, o vrakovišti Buicků a o mnoha dalších novinkách a zajímavostech z oblasti amerických automobilů a hot-rodů.

Speedy Arrows

stars

 

Speedy Arrows – Český HOT-ROD blog!

Mr.Creep (internetový obchod zaměřený období 30.-50.let v USA) podporuje práci klubu Speedy Arrows zde v ČR. Na stránkách Speedy Arrows a jejich blogu se můžete dočíst
o zajímavostech okolo hot rods, custom a vše co se děje nejenom u nás, ale i v celé Evropě.
Jeden ze členů nyní navštívil zajímavou výstavu motocyklů v Itálii ve Veroně, kde se sešli lidé kolem motocyklů, hot rodů a customů. Více fotografií na blogu Speedy Arrows.
„Podporujte, šiřte a sdílejte, protože i vy se můžete stát členem.“

Speedy Arrows

stars

Chrom & Plameny v mobilu!

Evropská jednička mezi časopisy o amerických autech – Chrom & Plameny – nabízí aplikaci,
pro mobilní zařízení, díky které získáte přehled o aktuálním vydání,
seznamu prodejních míst, atd…

Chrom&Plameny QR

stars

Satanbikers & HOT-ROD race v Žihli!

Jedinečný závod motocyklů a hotrodů pořádá partička nadšenců na letišti Hluboká
v Žihli (Plzeň sever) 15. června. Závody začínají ve 13.00 h. a po skončení akce zahrají kapely
Mordors Gang, Slapdash rockabilly a Budějcký křupani!

Kdo jsou Satanbikers, o čem budou závody v Žihli,
podrobný program a podmínky pro start na závodech si přečtšte zde…

Satanbikers

stars

… o HOT-RODech na iFaster.cz

O Pavlovi, člověku, který si splnil dětský sen a přes protesty rodičů si po základní škole
podal přihlášku na automechanika, kterým je až dodnes.
Pavel v Brně organizuje srazy amerických automobilů a můžete ho potkat na většině akcí,
na kterých se objeví „ameriky“, Hotrody a rockabilly…

Celý článek si můžete přečíst zde…

Pavel na iFaster

stars

HEADBANGING 2013

Letos už po třinácté budou na letišti v Německém Finsterwalde celou sobotu
burácet motory HOT-RODů, startér v montérkách skákat několik desítek centimetrů do výšky
a tradiční rockabilly kapely pumpovat stylovou hudbu do tisíců rockerů a pinapek.

Akce začne pátečním (6. 9. 2013) koncertem
Wildwood Boys a Mickey Keller and the Spitfires v letištním hangáu,
pokračovat bude obotními závody motocyklů a hot-rodů a po večerním koncertě kapel
Little Ace and his Blue Rhythm Boys, Slingshots a Mars Attack
skončí slavnostním vyhlášením výtězů všech kategorií závodů…

Vstupné bude 30 Euro (pátek-sobota), 20 Euro (sobota), 0 Euro (děti do 16ti let)

Parkování a stanování jako obvykle zdarma!
Více informací o celé akci si můžete přečíst zde…

Pavel na iFaster

stars

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial